poniedziałek, 22 października 2012

Śniadanie z kaszą jaglaną, dynią i jabłkiem

Dziś postanowiłam wypróbować danie Agaty - Dietetyczki na śniadanie.
Wieczorem przeglądałam różne propozycje na danie z dynią i ... trafiłam właśnie na blog Agaty.

Moja wersja jest nieznacznie zmodyfikowana - bo tak mi wyszło i wyszło dobrze ;) A - i nie miałam Kardamonu - więc go nie dałam.

Składniki:
  • 1 szkl kaszy jaglanej
  • 1,5 szkl mleka
  • 1,5 szkl wody
  • 2 łyżeczki miodu 
  • 300 g dyniowego puree
  • 300 g pieczonego jabłka / musu jabłkowego
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • łyżka rodzynek
  • 2 łyżeczki jogurtu naturalnego na miseczkę gotowego dania 
  • 1 łyżeczka imbiru (suszonego lub świeżego - ja dałam suszony)
Wykonanie:

Kaszę jaglaną lekko prażymy w garnku (suchy garnek stawiamy na palniku, rozgrzewamy do ok połowy lub więcej mocy, wsypujemy kaszę jaglaną i co chwilę mieszamy. Po pewnym czasie kasza zaczyna lekko zmieniać barwę na jaśniejszą. Proces ten ponoć pomaga w pozbyciu się goryczki. Ja - leniwiec pospolity czynność tę wykonuję jak zwykle zbyt krótko (może 3 minuty).. ). Następnie zalewamy wrzątkiem. Jak się uspokoi pryskanie kaszy (bo dolewanie gorącej wody do gorącego garnka powoduje pryskanie...) to dolewamy też mleko. Czekamy aż się zagotuje i następnie gotujemy ok 17minut, po czym jeszcze na 10 dobrze jest zostawić aby kasza naciągnęła płynem. (A. dobrze jest przyjść do garnka za 2 czy 3 razy żeby zobaczyć, czy cała woda nam nie wyparowała - bo jak wyparuje/wsiąknie wszystko - to może się kasza przypalić.... Nie powinno jej zabraknąć, ale.. ).

Dynia - kroimy na kawałki, wyjmujemy pestki i to czym są otoczone i pieczemy w piekarniku min 20 miut. Następnie oddzielamy miąższ od skórki i miksujemy blenderem.
Do tego dorzucamy jabłka (jeśli pieczone - miksujemy z dynią). I mieszamy. (ja sobie jabłka piekłam po prostu razem z dynią).

Do musu jabłkowo-dyniowego dodajemy miód, cynamon i imbir.
Następnie mus mieszamy z kaszą jaglaną i przekładamy do miseczek. Na wierzch kładziemy jogurt i rodzynki. można też dla ozdoby posypać cynamonem (ale nie przesadzajcie!).


Koniec. Śniadanko gotowe.
Opis może długi. Ale jak wiesz jak ugotować kaszę i zrobić mus z dyni - to wykonanie jest banalnie proste i przyjemne.
Smak tej potrawy naprawdę bardzo pozytywnie mnie zaskoczył.

Smacznego!


Dyniowe przysmaki  Potrawy rozgrzewające

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz