poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Sok jabłkowy na zimę

Jak już udało nam się przerobić skrzynkę jabłek na mus/przecier, to rączki nam troszkę opadły. I wtedy to właśnie przyszedł nam wspaniały pomysł do głowy - zróbmy sok jabłkowy!!!
Ze szperania w internecie, znalazłam jeden przepis prosty na blogu magiawkuchni. i wg niego zrobiłam :)
Dodałam bardzo mało cukru, bo jabłka były słodkie. I dzieciakom w końcu rozwadniałam, bo wyszedł bardzo intensywny. Ale to dobrze... ;)

Składniki:
- jabłka (bardzo dużo soczystych)
- cukier (wg uznania)

Wykonanie:
Jabłka umyć, wyjąć gniazda i ogonki. I pokroić na części dobrze mieszczące się w sokowirówce.
Postawić wielką michę jabłek, sokowirówkę i Dzielnego Pomocnika i do roboty! (Krzyś bardzo dzielnie mi przynajmniej 1/3 jabłek przepuścił przez sokowirówkę. A było ich naprawdę duużo..)

Moja sokowirówka maksymalnie jest w stanie do 3 szklanek soku z siebie na raz wydać. Później trzeba ją oczycić... Więc troszkę to trwało... Ale mam chyba 8 buteleczek :)

Pozyskany sok należy zagotować, następnie zdjąć piankę z góry (gorzka i niesmaczna) i ew. dosłodzić do smaku. I jeszcze raz zagotować.

* (Prawda też taka, że nie trzeba całkiem soku gotować - wystarczy podgrzać trochę i odstawić - właśnie by sie wyklarował. - zdjąć piankę i przelać do butelek. - tylko to jest raczej opcja bez cukru...)

Następnie przelać do buteleczek/słoików i pasteryzować ok 20 min.i studzić pod kocykiem/ściereczką.

Soczek gotowy!





Słodkie jabłuszka Z dziećmi i dla dzieci Domowy Wyrób

19 komentarzy :

  1. Dzisiaj dostanę skrzynkę jabłek od koleżanki to będę robić też takie soki z pewnością :) Mniam na samą myśl już mi ślinka leci ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie domowe soki!:) samo zdrowie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja teściowa taki robi -pycha. Ja niestety nie mam sokowirówki ale mam nadzieje sie jeszcze w tym roku zaopatrzyć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Powodzenia!!!:) sokowirówka to dobry zakup, bo jednak nadspodziewanie często może się przydać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sok jabłkowy bez dodatku cukru przehowuje sie całą zimę .pyszny.Postepowac jak wyżej w przepisie .Wycisnięty sok podgrzac do temperatury 70 (siedemdziesiat} stopni .Mierzymy temperaturę za pomocą termometra mleczarskiego.Natepnie wlac do wyparzonych słoików.Zakrecić i pod koc na cała noc,Rano gotowe ,Pyszny i zdrowy.powodzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobra wiadomość! :) Będę jutro robić kolejne soki. to dobrze, że nie muszę słodzić :)

      Usuń
  6. http://kropkowetesty.blogspot.com/2012/09/sok-jabkowy-na-zime.html


    Ktoś kradnie tekst, przepis, zdjęcia, wszystko.. Postanowiłam, że muszę się odezwać w tej sprawie!

    Pozdrawiam, Jotka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotka - dzięki!

      Przyznaję się do winy, że sama sobie kradnę... :( zrobiłam drugi testowy blog i nie miałam nowych przepisów, to wrzuciłam 2 z podstawowego bloga. i stąd wynikła podróba. Już nie będę, a jak bedę miała czas to coś z przepisami zrobię.
      wielka jesteś, żeś to zobaczyła.

      Usuń
  7. nic szczególnego mozna prosciej.... jablka pokroic ze skorka(bo tam jest najwiecej witaminy)wlozyc do gara podlac mala iloscia wody dodac gozdziki,trochę cukru i gotowac 20min,potem gorace przelac do butelek lub sloiczkow i gotowe:) nie pasteryzuje juz:) trzyma sie cala zime:) smacznego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie wypróbuję- ale obstawiam, ze to jednak ma inny smak - bardziej podchodzący pod kompot. Sprawdzę i dam znać ;) Jeszcze troszkę jabłek mam na składzie ;)

      Usuń
    2. W zeszłym roku robiłam sok dwoma sposobami: w sokowirówce i w sokowniku. Zdecydowanie lepszy jest z sokowirówki, ten drugi "trącił kompotem". Dobrym dodatkiem jest mocny wywar miętowy. Warto poeksperymentować.

      Usuń
  8. Sok z jabłek bez cukru na zimę.
    Jabłka różnego gatunku przepuśc przez sokowirówkę do gara .Sok w garnku zostawic na godzinę żeby piana się ustała .Pianę zebrac i sok wlac do dużego słoja np. 5-cio litrowego / w zależności ile soku bedzie robionego /
    Sok ma ponownie postac do uzyskania klarowności /około godziny /. Kiedy sok jest klarowny ściągnąc go przez plastikową rurkę do słoików lub butelek zamknąc i pasteryzowac około 20 minut od zagotowania wody .Wyciągnąc buteli i odstawic do wystygnięcia.....sok jest gotowy. Robię sok od dwóch lat , jest naprawdę pyszny i może stac całą zimę ...u mnie nie stoi bo wszystko wypijamy...naprawdę polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten sposób mi sę zdecydowanie bardziej podoba :)

      Usuń
  9. pyszny jest taki soczek;
    u mnie w domu robi sie juz od lat i ekspresowo rozpija w kazdej ilosci.
    szczególnie polecam do herbaty w proporcji 4/5 herbatki i 1/5 soku (lub według gustu)
    - przy tym herbata z cytryną pójdzie decydowanie w odstawkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kochani, jutro przyjedzie zakupiona sokowirówka :) A ja już dzisiaj zaszalałam z zakupami owocowymi (niestety muszę kupić owoce). Ale już mi po głowie chodzą różne eksperymenty :) Biedna Rodzinka będzie ofiarą tychże eksperymentów kulinarnych. Do tej pory nie narzekają, ale kto wie. Dzięki serdeczne, że dzielicie się swoimi przepisami na necie. Chętnie skorzystam z doświadczenia. Dziękuję i miłego wieczoru :) Ewunia

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tym cukrem to lepiej uważać, bo jabłka same w sobie mają go mnóstwo. Szczególnie dzieciom lepiej dawać taki sok od czasu do czasu, albo rozcieńczać go z wodą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Polecam zakup wyciskarki do soku , dużo więcej soku i mało odpadów owocowych .
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy do soku można dodać imbir? Przetrwa zimę?

    OdpowiedzUsuń