środa, 27 września 2017

Chlebek bananowy czyli szybkie ciasto bananowe

.. albo sposób na to, by wykorzystać już mocno dojrzałe banany. .
Czyli właśnie to co zrobiłam dziś. Komunikat "no i znów banany mocno pachną w spiżarni... zjecie?" No zjemy zjemy... ale już nie miałam dziś ochoty na koktajl. Za to wyskoczył mi z internetu jakiś najprostszy przepis na ciasto z bananami. Nie przebierałam długo - bo nie było czasu. A wyszło super. Smaczne, mokre, miękkie, puszyste, słodkie (może ciut za słodkie... ale to już co kto lubi. Zdecydowana większość domowników była zachwycona)... no wszystko co trzeba :) A z przygotowaniem zmieściliśmy się w 1 godzinie!



Składniki:

  • 110 g masła
  • 190 g cukru
  • 2 jajka
  • 250 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • 3 bardzo dojrzałe banany
Wykonanie:
Masło z cukrem należy dobrze ukręcić w misce. najlepiej na gładką masę. Następnie dodać jajka i jeszcze dalej kręcić, aż masa będzie w miarę jednolita. 
Dalej po troszku dodawać mąkę, sodę, proszek i wanilię. Na koniec do masy dodać dobrze rozgniecione widelcem (lub ubijaczką do ziemniaków) banany. 
Ciasto przelać do blachy wysmarowanej tłuszczem. (Moja forma to keksówka długa na ok 30 cm)
Piec w 180st około 50minut.

Smacznego!

6 komentarzy :

  1. Wow, ale super wygląda ten chlebek bananowy - nie jadłam jeszcze takiego :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis, choć ja spróbowałabym nawet w ogóle bez cukru, bo już banany są słodkie same w sobie. Tak czy siak wypróbuję, tym bardziej, że akurat mam banany, a smoothie już było. Czas na coś nowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdemu kto lubi banany mogę serdecznie polecić ten przepis, zresztą Ci którzy nie przepadają za tym owocem, na pewno polubią go po spróbowaniu takiego chlebka! Pozdrawiamy - DaPietro

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto wygląda obłędnie! ; ) Proste i smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie włożyłam do piekarnika. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie włożyłam do piekarnika. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń