środa, 6 listopada 2013

Muffinki czekoladowe

No i stało się... zostałam kolejną fanką muffinków. Doświadczenie wykonane na kilku kolejnych porcjach utwierdziło mnie w przekonaniu, że ich produkcja jest szybka i prosta. Aż uwierzyć nie mogę, że jeszcze 7 lat temu uważałam je za taki niedostępny rarytas... ;)
Tym razem miałam ochotę na coś mocno czekoladowego... z pomocą przyszła mi kwestia smaku. Jak zwykle - przygotowanie 10 minut, pieczenie ok 20 minut i gotowe :)

Składniki:

  • 150 g masła roztopionego
  • 150 g czekolady (dowolnej, mlecznej, białej, ja użyłam 50g gorzkiej i 100g białej)
  • 300 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 3 łyżki kakao
  • 1 szklanka (190 g) cukru
  • 1 łyżka cukru wanilinowego
  • 2 duże jajka 
  • 170 ml mleka
Wykonanie:
W jednej misce zmiksować jajka z mlekiem, następnie dodać roztopione ostudzone masło. 
W drugiej misce wymieszać mąkę, proszek, sodę, kakao, cukier zwykły i waniliowy. 
Następnie do drugiej miski wlać zawartość pierwszej i krótko, delikatnie wymieszać (nie musi być wymieszane idealnie). Na koniec dodać pokrojoną na kawałki czekoladę. 
Gotowe ciasto przełożyć do foremek muffinkowych wyłożonych papierkami do muffinków.
Wstawić do nagrzanego do 190st piekarnika (grzanie góra-dół, bez termoobiegu) i piec ok 22minut. (Skórka powinna być twarda a patyczek włożony do babeczki jest suchy).  


Szybkie ciasta - edycja Jesień 2013

6 komentarzy :

  1. Ja też jestem wielką fanką muffinek, są przepyszne i można robić je w przeróżnych kombinacjach smakowych :) nigdy się nie znudzą! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam muffinki robi się je szybki i można komponować różne smaki jednak czekoladowe to moje faworyty:D:D

    OdpowiedzUsuń
  3. oooo, zrobię takie narzeczonemu ;)

    OdpowiedzUsuń