wtorek, 5 listopada 2013

Akcja "Wigilijny Piernik 2013"




Czy wiecie, że czas na pieczenie niektórych pierników przychodzi już w połowie listopada? Są takie pierniki, które wymagają 6 tygodniowego leżakowania w chłodnym miejscu, są takie, którym wystarczą 3 tygodnie leżakowania już po upieczeniu, a są też takie, które zaraz po wyjęciu z piekarnika są oszałamiająco pyszne.
A wy? Jaki w tym roku piernik przygotowaliscie?

Zapraszam do akcji Wigilijny Piernik.
Dodajemy przepisy tylko na PIERNIK - CIASTO!- to nie jest akcja z pierniczkami ani babeczkami/muffinkami. Wiem, że takie też można na święta robić, ale to ma być zbiór CIAST - takich pieczonych w dużych blaszkach.

Po przepisy zapraszam do zeszłorocznej akcji:
Wigilijny Piernik 2012

Tak tak - wiem, że ledwo co było Święto Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny... I że do świąt jest jeszcze dużo czasu. Ale czy rzeczywiście tak dużo? ... W zeszłym roku nie wszystkie przepisy się załapały - w szczególności nie załapały się te przepisy, które wymagają długiego leżakowania.
W związku z tym - w tym roku akcja trwa półtora miesiąca - dla tych co przygotowują pierniki leżakujące i dla tych, co dodadzą przepisy piernikowe dopiero po zawirowaniach świątecznych.

Zapraszam do zabawy!
Wigilijny Piernik 2013

16 komentarzy :

  1. ja jestem zbyt niecierpliwa na takie leżakujące - musieliby zamknąć je pod kluczem, żebym kierowana zapachem ich nie pożarła ;) ale na pewno dodam nie jeden przepis na piernik w tej akcji, bo to moje ulubione ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Rozumiem. Ja planuje jednak spróbować. Jak piekłam takie co tylko muszą leżakować po upieczeniu, to po prostu tak je chowałam, by ich nie zobaczyć...

      Usuń
  2. Uwielbiam zapach i smak piernika :) Super Akcja. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak i gdzie dodać przepis ? :) Gdy klikam zgłoś nowy przepis wyskakuje okienko aby wpisać część fragmentu... i mam tylko opcję zamknij.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli rozumiem, ze próbujesz dodac przez Mikser? Tam musisz czasem dzień poczekać na to aż przepis z Twojego bloga się wgra na serwer. Spróbuj dziś.
      A jesli nie masz bloga, tylko chcesz przepis zgłosić do wyslij go do mnie po prostu.,taka.babska.proba@gmail.com

      Usuń
    2. Nie wiedziałam dobrze gdzie, dlatego specjalnie rejestrowałam się na mikser, przez te pierniki głowa wolniej pracuje ;) Ale już mi się udało, dziękuję.
      Jak znajdziesz chwilkę między pieczeniem jednego,a drugiego piernika zapraszam na mojego bloga, buziaki :)
      http://kuchennehity.blogspot.com/

      Usuń
    3. Ok. dzięki :) Juz znalazłam Twojego bloga i czytałam przepis :) Wygląda smakowicie!

      Usuń
  4. Dzięki, a jeszcze jedna prośba, zamęczę Cię dzisiaj :)
    Jak dodać te banerki? Bo jak je kopiuję i wklejam na dole pod przepisem to wyskakują tylko kody, a nie ma tego ślicznego obrazka :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spoko ;)
      Jeśli chodzi o banerki, to trzeba wejść w edycję posta i tam przełączyć się na widok html (w lewym górnym rogu masz takie 2 przyciski "Nowy post" albo "HTML"), (nie przeraź się tymi krzaczkami, które tam wyskakują... .;) ) i tam, na samym końcu wkleić kod, (ten co widać powyżej, lub pobrany z miksera, jedno i to samo).

      Usuń
  5. Jest :) Zjadłam kawałek piernika i od razu lepiej się myśli. Już nie zawracam Ci głowy, miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam ponownie. Dodałam jeszcze 2 przepisy na stronie miksera kulinarnego : piernik 3 tygodniowy i krajankę piernikową z marcepanem i powidłami, polecam (są przepyszne) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, pyszne przepisy, oczywiście zaakceptowane :)

      Usuń
    2. To ponownie ja. Dołączam jeszcze do akcji piernik na Ginnessie. Przepis załączyłam na mikserze kulinarnym.
      Buziaki
      http://zmiksowani.pl/akcje-kulinarne/wigilijny-piernik-2013
      http://kuchennehity.blogspot.com/2013/12/piernik-na-guinnessie.html

      Usuń
    3. NO to szalejesz! Jak jest na mikserze, to na pewno nie zginie : )

      Usuń