poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Prosty obiad nie wegetariański - czyli świderki z mięsno-serowym dodatkiem

Kupiłam za dużo wieprzowiny... no to ją zamroziłam i czekałam na natchnienie. Dobrze, że nadeszło w miarę szybko, bo chyba nie powinno się zbyt długo mrożonego mięsa trzymać... Tak sobie o tym obiedzie myślałam. Po pierwsze pomysł - mięso mielone dobrze wysmażone + makaron. Tylko jakim sosem polać? Pomidorówka była tego dnia, więc sos pomidorowy odpadał, beszamel mi nie pasował.. więc padło na sos serowy. Tego jeszcze nie było.
Połączenie wyszło nad wyraz ciekawie. Muszę się Wam przyznać, że cieszy mnie to :)
Oto efekt:


Składniki:

  • 0,5 kg wieprzowiny ( u mnie szynka)
  • 1 cebula
  • przyprawy do mięsa (zioła prowansalskie, sól, pieprz, estragon, cząber, lubczyk)
  • makaron - świderki
  • sos serowy:
    • 20dkg różnych serów (żolte, pleśniowe.. co kto ma)
    • 150 ml mleka
    • 1 łyżka ziół prowansalskich
    • pieprz


Wykonanie:
Mięso zmielić przez maszynkę do mięsa. Cebulę pokroić drobno i zeszklić na patelni. Dodać mięso. Usmażyć wszystko razem raz na jakis czas mieszając. Pod koniec smażenia (10 min.)  dodać zioła.

Makaron ugotować wg. przepisu

Sos:
sery rozdrobnić (zetrzeć na tarce, pokroić, pokruszyć... ), dodać mleko, zioła i pieprz i wymieszać. Następnie na wolnym ogniu podgrzewać aż masa będzie wyglądała jak sos.

Na koniec posypać lekko natką.

Smacznego!


Niniejszy przepis dodaję ku chwale organizacji zajmującej się promocją mięsa wieprzowego - wieprzopedia.pl



3 komentarze :

  1. pasta to jedno z moich ulubionych dań, dzięki za ciekawą propozycję, a ja polecam sos 1000 wysp, dressing jogurtowy bądź sos czosnkowo-ziołowy Develey - naprawdę sprawdza się , są pyszne :) pozdrawiam, Aga

    OdpowiedzUsuń