czwartek, 6 sierpnia 2015

Szybki chłodnik z zielonych ogórków

Jeśli chodzi o chłodniki, to u mnie w domu chyba nie było jakiejś wielkiej tradycji jedzenia takich zup. Pewnie z tej prostej przyczyny, że dzieci często marudzą na chłodniki (w sumie to nie wiem dlaczego? ... ). Zawsze też chłodnik kojarzył mi sie jedynie z kolorem różowym (no bo moja mama robi taki przepyszny chłodni z botwinki... ). Ale.. kilka dni temu, moja przyjaciółka poczęstowała mnie chłodnikiem z ogórków i muszę Wam powiedzieć, że zachwyciłam się jego smakiem. Po przepis odesłała mnie na stronę Kwestii Smaku. Dziś, siedząc w upale w domu stwierdziłam, że moja ochota na kotleta jest bliska zeru, za to taki chłodnik... Odnalazłam przepis i zrobiłam. Wielką zaletą tej zupy jest to, że robi się ją błyskawicznie, jest pyszna i chłodząca. Cudo. Polecam.




Składniki: (na 2 porcje)
  • 6 ogórków gruntowych (średniej wielkości)
  • 1 ząbek czosnku
  • sól kamienna (niejodowana)
  • pieprz
  • 3 łyżki koperku
  • 400g jogurtu naturalnego (duży kubek)
  • 2 jajka
Wykonanie:

Czosnek rozgnieść w prasce, posolić a następnie odstawić na ok 5 minut. 
Ogórki umyć - wyszorować porządnie a następnie zetrzeć na tarce o grubych oczkach. (ze skórką rzecz jasna, za to bez końcówki jasnej i ciemnej)
Wymieszać ogórek z czosnkiem i posiekanym drobno koperkiem. Doprawić pieprzem ew solą do smaku.  Dodać jogurt i dobrze wymieszać. 
Całość wstawić do lodówki, by było dobrze ochłodzone. 

Podawać z jajkiem - jak już zupa jest dobrze zimna. 




2 komentarze :

  1. ostatnio żywię wyłącznie chłodnikami,zresztą komu chcę się gotować w taki upał,pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za chłodnikami, ale ten tutaj na zdjęciach wygląda bardzo apetycznie. Jakby mi ktoś taki podsunął pod nos to pewnie bym się skusił :)

    OdpowiedzUsuń