poniedziałek, 9 lutego 2015

Gruzińska zupa z soczewicy - dla smakoszy

Paczka soczewicy już od jakiegoś czasu czekała w szufladzie na swój dzień. I oto nadszedł. Kłopot mój polega na tym, że zepsuła mi się waga, a soczewicę kupowałam na bazarze i nijak nie mogłam sobie  przypomnieć ileż to ja jej mam...w efekcie zupa wyszła bardzo mocno soczewicowa... Ewidentnie miała być taka, że smaku soczewicy pominąć się nie będzie dało, ale troszkę przesadziłam...
W każdym razie - dla fanów soczewicy - zupa idealna. Smaczna, szybka i łatwa. Gruzińska zdaje się tylko z nazwy, ale .... nazwać jakoś trzeba, więc powtórzyłam za autorką Lepszegosmaku.


Składniki (na ok 10 porcji)
2 duże cebule
4 ząbki czosnku
4 marchewki
1 łyżeczka suszonej kolendry
1 łyżeczka kurkumy
1/2 kg zielonej soczewicy (oryginalnie była żółta)
2l. wywaru z warzyw
5-6 łyżek oliwy / innego tłuszczu
sól, pieprz

Dodatkowo do podania - suszone pomidory, śmietana, grzanki

Wykonanie:
Cebulę i czosnek drobno siekamy i lekko podsmażamy na oliwie.
Dodajemy utartą na dużych oczkach marchewkę, kolendrę i kukrumę. Na koniec opłukaną soczewicę. Podsmażamy całość chwilkę a następnie zalewamy wywarem.
Gotujemy około 30 minut - aż soczewica zmięknie.
Następnie przecieramy zupę przez sito (to dość męczące ale znacznie poprawia jakoś zupy - samo utarcie zostawia twarde łuski soczewicy, przez co zupa nie jest kremem tylko breją).
Na koniec doprawić solą i pieprzem - do smaku.

Podawać z suszonymi pomidorami. Można też dodać grzanki lub śmietaną - albo wszystko na raz - zależnie od gustu.

Smacznego!





3 komentarze :

  1. Ja zieloną soczewicę gotuję z grzybami i podaję z ryżem i mięsem. Do zup zawsze używałam czerwonej (żółtej). Muszę spróbować zrobić zupę na bazie zielonej, bo one różnią się mocno w smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może najpierw spóbuj żółtą, jak polecali. ? Mi kiedys lekarka kazała dzieciom na początek zieloną dawac.. nie pamiętam juz dlaczego, ale tak w tym trwam... ;)

      Usuń