piątek, 24 stycznia 2014

Zupa ziemniaczano-buraczana

To jest zupa zdecydowanie z serii "zobaczymy co się uda" - bo wzięłam przepis z internetu i sprawdzam co z tego wyjdzie.
I muszę powiedzieć, że tym razem wynik eksperymentu zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Obawiałam się jakiejś ... mało smacznej zupy. A to co się ugotowało miało w sobie bardzo dużo smaku, było gęste i naprawdę dobre. Z czystym sumieniem polecam :) Wreszcie jakaś odmiana. Nowa zupa wchodzi do naszego jadłospisu na stałe.




Składniki:

  • 3 łyżki oliwy
  • 1 cebula
  • szczypta pieprzu
  • ok. 1 l wody
  • 4-5 kropel soku z cytryny
  • 4 łyżki kaszy jaglanej
  • 4 ziemniaki pokrojone w kostkę
  • 2 duże buraki pokrojone w kostkę
  • 1 marchewka pokrojona w kostkę
  • 1 pietruszka przekrojona na pół
  • ćwiartka selera przekrojona na pół (ja dałam 2 pałki selera naciowego)
  • 1/2 pora
  • 3 liście laurowe
  • 3 ziarna ziela angielskiego
  • sól do smaku, max. ok. pół płaskiej łyżeczki
  • natka pietruszki
  • pestki dyni. 
Wykonanie:

Do rozgrzanego garnka nalać oliwy, gdy ona się ociepli, wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę. Zeszklić. Następnie dodać pieprz. Po chwili wlaćciepłą wodę a do niej wkropić 5 kropel coku z cytryny, wrzuć liście laurowe i ziele angielskie. 
Warzywa: buraki, marchewkę, ziemniaki - pokroić w kostkę. Kaszę przepłukać w wodzie. 
Następnie wrzucić kaszę, buraki i marchewkę, pietruszkę, seler i por do wody, po chwili dodać też ziemniaki. Gotować ok 25 minut - aż buraki będą miękkie. Sól - do smaku - dodać na samym końcu. 
Po ugotowaniu wyjąć niepokrojone warzywa (pietruszkę, por, seler). 
Podawać zupę posypaną natką i pestkami dyni.


2 komentarze :

  1. Brzmi super, choć ja ją widzę zmiksowaną... Ale pewnie sprawdzę i taką, i taką wersję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pierwotnie pomyślałam sobie, ze ją zmiksuję. Ale jak ją zobaczyłam w formie nie-zmiksowanej to stwierdziłam, ze zdecydowanie zostawiam tak. Troszkę zostało więc pewnie jutro spróbuję wersji zmiksowanej... ale nie jestem przekonana. Bo ona sama w sobie jest gęsta a niezmiksowane warzywa pozwalają coś fajnego pogryźć. :)

      Usuń