wtorek, 3 listopada 2015

Słodki sos z rodzynek

Już dobrych kilka miesięcy temu stanęłam przed problemem przygotowania czegoś smacznego i słodkiego, dla osoby, która wg mnie "prawie nic nie jadła". Udało mi się zrobić placki (o tym w innym wpisie), ale pomyślałam,ze może fajnie byłoby coś jeszcze do nich dodać. Znajoma podsunęła mi pomysł takiego właśnie sosu - po prostu rodzynkowego. Słuchałam jej dość nieufnie, ale innego pomysłu nie miałam. Więc zrobiłam. No i przyznaję - jestem zachwycona :)



Składniki:

  • rodzynki
  • woda

Wykonanie:
Rodzynki zalać gorącą wodą, odczekać aż chwilkę zmiękną. następnie miksować. Jeśli jest zbyt gęsty - po mału dolewać wody i po chwili miksowania sprawdzać, czy konsystencja sosu jest zadowalająca.

W sumie wchodzi wody zaskakująco dużo - ale to wszytko zależy, więc musicie sami sprawdzać.
Na pewno więcej niż wody jest potrzebnej do zalania wodą rodzynek.
Miksować należy dość długo - by uzyskać możliwie aksamitną masę.
Sos jest bardzo bardzo słodki. Myślę, że sporo osób się nie zorientuje, że nie dodaliście do niego ani grama cukru ;)

2 komentarze :

  1. Z czym łączysz ten sos ? W sensie do jakich potraw go polecisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do placków / naleśników, które nie mają zdecydowanego smaku. Tak samo do owsianki lub różnych czystych kasz (jaglanki / mannej)

      Usuń