niedziela, 30 marca 2014

Bitki wołowe w jarzynakach - przepis na mało pracowity obiad

Zawsze myślałam, ze bitki wołowe można robić tylkow  szybkowarze. A tu proszę, po konsultacji z mamą stwierdziłyśmy, że można też je zrobić w garnku, tylko trzeba im dać odpowiedznio więcej czasu.
Tym razem miałam naprawdę mało czasu na kucharzenie, miałam jakiś kwadrans na przygotowanie wkładu do garnka. Mięso w lodówce, warzywa w koszyku, ale czasu na obieranie ich i pracowite krojenie lub tarcie już nie było. Z pomocą przyszła mi moja zamrażarka... znalazłam mrożone warzywa pocięte w paski. I to z nich powstał tym razem obiad.


Składniki:

  • ok 700g mięsa wołowego
  • 2 naprawdę duże cebule
  • 3 marchewki, 2 pietruszki, kawałeczek selera, pół pora (lub 750g mieszanki warzywnej o tym składzie)
  • 1 papryka czerwona
  • sól, pieprz, majeranek, estragon, lubczyk, słodka papryka
  • oliwa
Wykonanie:

Mięso pokroić na dość cienkie plastry (grubość ok 0,5 cm.) i obić je tłuczkiem. Następnie lekko obsmażyć na patelni z obydwu stron (tylko tyle, by się zmienił kolor).
W garnku o grubym dnie rozgrzać oliwę a następnie wrzucić pokrojoną w kostkę cebulę i pieprz. Zeszklić. 
Teraz pozostaje do garnka włożyć mięso oraz warzywa z papryką pokrojone w słupki.
Dusić na wolnym ogniu około 3 godziny - aż mięso stanie się kruche. W szybkowarze duszenie trwa ok 1 godziny do półtorej.
Na 15 minut przed końcem duszenia dodać pozostałe przyprawy i sól. 
Podawać z kaszą lub ziemniakami - wedle uznania. 
Smacznego

Jeszcze jedna sprawa - przepis ten został zainspirowany przez portal " Beefmania", którego szczytnym celem jest promocja polskiej wołowiny.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz